Asetukset
§ 1. Määritelmät
- Säännöt ja määräykset - nämä säännöt ja määräykset, joissa määritellään periaatteet etämyyntisopimusten tekemiselle Internet-kaupan kautta, näiden sopimusten toteuttamisen periaatteet, etämyyntisopimuksen osapuolten oikeudet ja velvollisuudet sekä valitusmenettelyn periaatteet. Sähköisesti tarjottavien palvelujen osalta säännöt ja määräykset ovat vastaavasti sähköisestä palvelujen tarjoamisesta annetun lain 8 §:ssä tarkoitetut säännöt ja määräykset. .2 Asiakas - luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeuskelpoisuus, oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeuskelpoisuuden, ja joka tekee etämyyntisopimuksen myyjän kanssa. .3 Kuluttaja - luonnollinen henkilö, joka tekee elinkeinonharjoittajan kanssa oikeustoimen, joka ei liity suoraan hänen taloudelliseen tai ammatilliseen toimintaansa. .4 Yksittäinen yrittäjä - luonnollinen henkilö, joka tekee etämyyntisopimuksen, joka liittyy suoraan hänen liiketoimintaansa, kun sopimuksen sisältö osoittaa, että se ei ole luonteeltaan ammattimainen kyseisen henkilön osalta, mikä johtuu erityisesti hänen yritystoimintansa kohteesta, joka on asetettu saataville keskusrekisterin ja yritystoimintaa koskevien tietojen säännösten perusteella. .5 Yrittäjä: yksityishenkilö, oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, joka ei ole oikeushenkilö ja jolle on myönnetty lain nojalla oikeustoimikelpoisuus ja joka harjoittaa liike- tai ammattitoimintaa omaan lukuunsa. .6 Myyjä: voltnation sp. z o.o., puh. +48612001170, info@voltnation.fi, NIP 7792541062, REGON 522432824. .7 Myyjän rekisteröity osoite: Starołęcka 18, .8 60-105 Poznań, .9 Verkkokauppa - Myyjän ylläpitämä verkkosivusto, joka on saatavilla seuraavissa sähköisissä osoitteissa: https://voltnation.fi, jonka kautta Asiakas voi saada tietoa Tavaroista ja niiden saatavuudesta ja ostaa Tavaroita tai tilata palvelua.
- Etämyyntisopimus - Verkkokaupan kautta tehty tavaroiden myyntisopimus/ digitaalisten palvelujen tai digitaalisen sisällön (tarvittaessa) tarjoamista koskeva sopimus. .3 Tavara - irtain esine, jonka kuluttaja voi ostaa verkkokaupasta. .4 Digitaalinen palvelu - palvelu, jonka avulla kuluttaja voi: .1 tuottaa, käsitellä, tallentaa tai käyttää digitaalisessa muodossa olevaa tietoa; .2 jakaa digitaalisessa muodossa olevaa tietoa, jonka kuluttaja tai muut tämän palvelun käyttäjät ovat lähettäneet tai tuottaneet; .3 harjoittaa muuta vuorovaikutusta tiedon avulla. .5 Digitaalinen sisältö - digitaalisessa muodossa tuotettu ja toimitettu tieto. .6 Verkkokaupan tietosuoja- ja evästekäytäntö - asiakirja, jossa vahvistetaan yksityiskohtaiset säännöt henkilötietojen käsittelystä ja evästeiden käytöstä. Tietosuoja- ja evästekäytäntö muodostaa käyttöehtojen liitteen nro 3, ja se on saatavilla osoitteessa https://voltnation.fi/pl/privacy-and-cookie-notice. .7 Pysyvä tallennusväline - tarkoittaa materiaalia tai välinettä, jonka avulla asiakas tai myyjä voi tallentaa asiakkaalle henkilökohtaisesti osoitettuja tietoja tavalla, joka mahdollistaa tietojen myöhemmän saatavuuden tietojen käyttötarkoituksiin nähden riittävän pitkän ajan ja joka mahdollistaa tallennettujen tietojen uudelleenrakentamisen muuttumattomassa muodossa, erityisesti sähköposti. .8 Sähköinen tilauslomake - sähköinen tilausmenettely, jonka Myyjä antaa Ostajan käyttöön. .9 Sähköinen palautuslomake - sähköinen palautusmenettely, jonka myyjä antaa ostajan käyttöön; saatavilla osoitteessa https://voltnation.fi/returns-open.php. .10 Sähköinen reklamaatiolomake - sähköinen reklamaatiomenettely, jonka myyjä antaa ostajan käyttöön; saatavilla osoitteessa https://voltnation.fi/rma-open.php. .11 Tilauksen lähettäminen - Asiakkaan tekemän tilauksen vahvistaminen klikkaamalla "Tilaa ja maksa" -painiketta, jota pidetään Asiakkaan antamana sitovana aikeilmoituksena tehdä etämyyntisopimus Myyjän kanssa. .12 Tili - verkkokauppaan ja Myyjän tietotekniikkajärjestelmään tallennetut tiedot, jotka koskevat tiettyä Asiakasta ja hänen tekemiään tilauksia ja hänen tekemiään etämyyntisopimuksia ja joiden avulla Asiakas voi tehdä tilauksia, peruuttaa tai muokata niitä ajoissa ja tehdä etämyyntisopimuksia. .13 Tilauksen käsittelyä koskeva mielipide tai mielipide yksittäisistä tavaroista - subjektiiviset lausunnot ja arvosanat, jotka annetaan tähtien muodossa 1-5. .14 Tilaustilaus - tilaus, joka syntyy automaattisesti tilauksen kautta. .15 Tilaus - sähköinen palvelu, jonka avulla voidaan luoda automaattisesti Tilaustilauksia tietyistä tavaroista asiakkaan valitseman toistuvuuden mukaisesti ilman, että on tarpeen tehdä erillisiä tilauksia, kunnes Tilaus on päättynyt. .16 Toistuvat maksut - ovat operaattorin tarjoaman IdoPay-maksupalvelun käsittelemiä maksuja, jotka suoritetaan automaattisesti tietyissä jaksoissa ja joita käytetään Tilaustilausten maksamiseen Ostajan Tilauksen alkaessa antaman suostumuksen perusteella (kortinhaltijan kestotilaus). .17 Operaattori - IdoPayments sp. z o.o., jonka rekisteröity kotipaikka on 30 Piastów Avenue, 71-064 Szczecin, ja joka on merkitty Szczecinissä sijaitsevan Szczecinin käräjäoikeuden XIII kaupallisen osaston ylläpitämään yrittäjien rekisteriin numerolla 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, osakepääoma: 800 000,00 PLN. Toimitusosoite: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, myös nimellä: "IdoPayments", joka on maksupalveluista 19 päivänä elokuuta 2011 annetun lain (vuoden 2020 säädöskokoelma, kohta 794, sellaisena kuin se on muutettuna) [jäljempänä 'PSA'] 2 §:n 16 kohdassa tarkoitettu kansallinen maksulaitos. .18 Kortti - Visa- tai International- tai Mastercard International -järjestelmissä liikkeeseen laskettu maksukortti, joka näiden järjestelmien sääntöjen mukaan on sallittu maksutapahtumien suorittamiseen ilman fyysistä läsnäoloa.
§ 2. Yleiset säännökset
- Sähköisesti tarjottavien palveluiden tyypit ja laajuus: .1 myyntisopimusten tekeminen verkossa - verkkokaupassa myytävien tavaroiden osalta, .2 verkkokaupan tilin rekisteröintiä ja käyttöä koskevat säännöt, .3 mielipiteiden, kommenttien ja arvosanojen lisääminen - asiakas voi lisätä mielipiteen tai kommentin tilaukseensa, .4 sähköpostiviestien lähettäminen, joissa Myyjä vahvistaa tilauksen vastaanottamisen, mahdollisen maksun vastaanottamisen ja tilauksen hyväksymisen käsittelyyn. .2 Verkkokaupan käyttö on mahdollista sillä edellytyksellä, että Asiakkaan käyttämä tietokonejärjestelmä täyttää seuraavat tekniset vähimmäisvaatimukset: .1 verkkoselaimet nykyisessä versiossa esim: Firefox Chrome Microsoft Edge .2 mikä tahansa ohjelma PDF-muotoisten tiedostojen katseluun. .3 Verkkokaupan verkkosivuille sijoitettu sisältö, mukaan lukien Tavaroiden kuvaukset ja hinnat, on siviililain 71 §:ssä tarkoitettu kehotus sopimuksen tekemiseen. .4 Myyjän on asetettava nämä ehdot liitteineen saataville kotisivulla olevan linkin kautta ennen etämyyntisopimuksen tekemistä, sen aikana ja sen jälkeen. Ostaja voi ladata ja tulostaa ne. .5 Varmistaakseen viestien ja tietojen siirron turvallisuuden tarjottujen palvelujen yhteydessä verkkokauppa toteuttaa tarjottujen palvelujen turvallisuustasoon nähden asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä, erityisesti toimenpiteitä, joilla estetään luvattomia henkilöitä saamasta haltuunsa ja muuttamasta Internetissä siirrettyjä henkilötietoja.
§ 3.Hankinnat
- Tilauksen tekeminen verkkokaupassa voi tapahtua tilin kautta tai valitsemalla vaihtoehdon ostaminen ilman rekisteröintiä, jolloin luodaan sisäinen tili, jonka perusteella asiakas voi luoda tilin. Sisäinen tili säilyy, kunnes tiedot poistetaan järjestelmästä tai tili estetään. .2 Osto tehdään täyttämällä sähköinen tilauslomake, joka on saatavilla verkkokaupan sivuilla. Tilattujen tavaroiden valinta tapahtuu lisäämällä ne ostoskoriin. Sähköisessä tilauslomakkeessa ilmoitetaan muun muassa, mitä tavaroita, millä hinnalla ja missä määrin Asiakas haluaa tilata Asiakkaan ilmoittamaan paikkaan. Asiakas suorittaa asianmukaiset tekniset toimenpiteet näytettyjen viestien perusteella. .3 Kun Asiakas on syöttänyt kaikki tarvittavat tiedot, näyttöön tulee yhteenveto tehdystä tilauksesta. Tilausyhteenveto sisältää seuraavat tiedot: Myyjän tunnistetiedot, tilauksen kohde, tilattujen tavaroiden yksikkö- ja kokonaishinta, mukaan lukien mahdolliset toimitus- ja muut kustannukset, valittu maksutapa, valittu toimitustapa, toimitusaika ja -kustannukset. .4 Jos sopimuksen kohteena on sellaisen digitaalisen sisällön tai sellaisten digitaalisten palvelujen toimittaminen, joita ei ole tallennettu aineelliselle välineelle, tai sellaisten palvelujen toimittaminen, jotka toimitetaan sähköisesti tai etäpalveluna, kuluttaja antaa sähköisestä tilauslomakkeesta löytyvän, tilauksen tekemiseen vaadittavan ylimääräisen valintaruudun kautta seuraavan suostumuksen: "Annan suostumukseni sellaisen digitaalisen sisällön toimittamiseen, jota ei ole tallennettu aineelliselle välineelle, tai palvelun aloittamiseen ennen kuin 14 päivää sopimuksen tekemisestä on kulunut, ja hyväksyn peruuttamisoikeuden menettämisen". Myyjä vahvistaa edellä mainitun suostumuksen vastaanottamisen sähköpostitse. .5 Tilauksen tekeminen edellyttää, että sähköisessä tilauslomakkeessa annetaan pakollisiksi merkityt henkilötiedot, hyväksytään käyttöehtojen sisältö ja lähetetään tilaus painamalla "Tilaa ja maksa" -painiketta. .1 Asiakkaan lähettämä sähköinen tilauslomake on sitova tahdonilmaisu etämyyntisopimuksen tekemisestä näiden ehtojen sisällön mukaisesti. .2 Etämyyntisopimus katsotaan tehdyksi sillä hetkellä, kun myyjä hyväksyy sähköisen tilauslomakkeen, mikä vahvistetaan näyttämällä ostajalle viesti, jossa vahvistetaan tilauksen hyväksyminen ja annetaan tilausnumero. .3 Etämyyntisopimuksen tekemisen jälkeen Asiakas saa vahvistuksen tehdystä tilauksesta sähköpostiviestinä, joka sisältää: vahvistuksen tilauksen hyväksymisestä ja lopullisen vahvistuksen kaikista tilauksen olennaisista osista ja tehdyn etämyyntisopimuksen yleisistä ehdoista (verkkokaupan ehdot liitteineen nro 1 ja 2), Myyjän tiedoista, Myyjän vastuusta suorituksen laadusta, Myyjän tarjoamista palveluista myynnin jälkeen sekä sopimuksen peruuttamisen tavasta ja vaikutuksista. Ohjeet siitä, miten ja mitä vaikutuksia sopimuksesta peruuttamisella on, sisältyvät liitteeseen nro 1. .4 Ennen kuin Myyjä aloittaa tilauksen käsittelyn: .1 Asiakas voi muuttaa tilaustaan käyttämällä sähköisen tilauslomakkeen verkkosivustolla saatavilla olevaa teknistä ratkaisua ja käymällä koko tilauspolun uudelleen läpi. Tilausta muutetaan tekemällä uusi tilaus, joka korvaa aiemmin tehdyn tilauksen. Vaihtoehtoisesti asiakkaan suorittama maksu maksetaan uutta tilausta vastaan, ja jos maksu on liikaa, se palautetaan pankkitilille, jolta maksu on suoritettu. .2 Asiakas voi peruuttaa tilauksensa valitsemalla sähköisen tilauslomakkeen sivulla olevan vaihtoehdon "Peruuta tilaus". .5 Jos Asiakas peruuttaa tilauksen, Myyjä palauttaa saamansa maksun kolmen työpäivän kuluessa. Maksu palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jota Asiakas on käyttänyt. .6 Tilauksen käsittelyaika on 1-10 työpäivää sopimuksen tekemisestä.
§ 4.Maksu
- Verkkokauppa tarjoaa mahdollisuuden maksaa ennakkomaksulla, . Lykkäysmaksuvaihtoehto on mahdollinen Myyjän kanssa erikseen sovituissa tilanteissa. .2 Tavarat voidaan maksaa sähköisellä tilauslomakkeella tilausta tehtäessä valitulla tavalla. 3 Verkkokaupassa tällä hetkellä käytettävissä olevat ennakkomaksutavat ovat saatavilla osoitteessa https://voltnation.fi/pl/payments.
§ 5. Toimitus
- Asiakas valitsee sähköisessä tilauslomakkeessa toimitustavan merkitsemällä tekemänsä valinnan. .2 Jos Asiakas ei noudata Tavaroita, minkä seurauksena Tavarat palautetaan Myyjälle - Myyjä voi peruuttaa myyntisopimuksen soitettuaan Asiakkaalle ostoprosessin aikana annettuun sähköpostiin sopimuksen täyttämiseksi. Sopimuksen peruuttaminen tapahtuu tekemällä ilmoitus Asiakkaalle sähköpostiviestin muodossa. .3 Kohdassa 2 mainitussa tilanteessa Myyjä on velvollinen palauttamaan Asiakkaalle välittömästi Asiakkaan ostamista Tavaroista saamansa maksun. .4 Verkkokaupassa tällä hetkellä käytettävissä olevat toimitustavat ovat saatavilla osoitteessa https://voltnation.fi/pl/delivery.
§ 6.Peruuttaminen - sähköinen palautuslomake
- Etämyyntisopimuksen tehnyt kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen 14 päivän kuluessa ilman perusteita. Jos kuluttaja peruuttaa etämyyntisopimuksen, katsotaan, ettei sopimusta ole tehty. .2 Yksittäisellä yrittäjällä on myös oikeus peruuttaa sopimus tämän sopimuksen 6 ja 7 kohdassa määritellyin ehdoin ja edellytyksin. Siltä osin kuin näiden ehtojen kohdissa 6 ja 7 viitataan kuluttajaan, sillä tarkoitetaan myös yksityisyrittäjää. .3 Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen - kuluttaja vastaa ainoastaan tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. .4 Kuluttajan ilmoituksessa on ilmaistava selvästi hänen tahtonsa peruuttaa sopimus, erityisesti kuluttaja voi: .1 käyttää sähköistä palautuslomaketta, joka on saatavilla verkkokaupan verkkosivuilla osoitteessa https://voltnation.fi/returns-open.php. .2 peruuttaa sopimuksen käyttämällä liitteenä nro 2 olevaa peruuttamislomaketta - lähettämällä se Myyjän kotipaikan osoitteeseen. .3 Myyjän on välittömästi vahvistettava pysyvällä välineellä, että hän on vastaanottanut 1 ja 2 kohdassa määritellyllä tavalla toimitetun sopimuksen peruuttamista koskevan ilmoituksen. .5 Ilmoituksen lähettäminen ennen sen voimassaolon päättymistä riittää määräajan noudattamiseksi. .6 Määräaika sopimuksen peruuttamiselle alkaa: .1 kun kyseessä on sopimus, jossa myyjä toimittaa tavarat, joiden omistusoikeus on siirrettävä, siitä, kun kuluttaja tai kuluttajan ilmoittama kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, ottaa tavarat haltuunsa, ja kun kyseessä on sopimus, jossa: .1 sisältää useita eriä, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa - viimeisen erän, erän tai osan haltuunotosta; .2 koostuu erän säännöllisestä toimittamisesta määräajaksi - ensimmäisen erän haltuunotosta; .2 muiden sopimusten osalta - sopimuksen tekopäivästä. .7 Peruuttamisilmoituksen lomake (näiden ehtojen liite nro 2) ja peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevat tiedot (näiden ehtojen liite nro 1) toimitetaan sähköisesti. .8 Jos myyjä peruuttaa digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen, hän voi estää kuluttajaa käyttämästä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua, erityisesti estämällä kuluttajaa käyttämästä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua. .9 Jos digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun tarjoamista koskeva sopimus irtisanotaan, kuluttajan on lakattava käyttämästä kyseistä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua ja asettamasta sitä kolmansien osapuolten saataville.
- Etämyyntisopimuksen peruuttamisoikeutta ei sovelleta 30.5.2014 annetun lain 38 §:ssä tarkoitettuihin sopimuksiin. (Vuoden 2019 säädöskokoelma, 134 kohta) kuluttajan oikeuksista, <span>m.</span>in. Sopimukset: .1 sellaisten palvelujen tarjoamisesta, joista kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, jolle on ennen suorituksen aloittamista ilmoitettu, että myyjän suorituksen jälkeen hän menettää oikeuden peruuttaa sopimus ja joka on tunnustanut tämän. .2 jonka hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin elinkeinonharjoittaja ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; .3 jonka suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tavara, joka on valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan; .4 jonka suorituksen kohteena on sinetöidyssä pakkauksessa toimitettu tavara, jota ei voida palauttaa pakkauksen avaamisen jälkeen terveydensuojelullisista tai hygieenisistä syistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; ..5 jonka kohteena ovat ääni- tai kuvatallenteet tai tietokoneohjelmat, jotka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; .6 sellaisen digitaalisen sisällön toimittaminen, jota ei toimiteta aineellisella välineellä ja josta kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on aloittanut suorituksen kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, ja kuluttajalle on ennen suorituksen aloittamista ilmoitettu, että kuluttaja menettää Myyjän suorituksen jälkeen oikeutensa peruuttaa sopimus ja hän on hyväksynyt tämän; ..7 jonka kohteena on helposti pilaantuva tavara tai tavara, jonka säilyvyysaika on lyhyt, ja jossa suorituksen kohteena on tavara, joka luonteensa vuoksi on toimituksen jälkeen erottamattomasti yhteydessä muihin tavaroihin; .8 sanoma-, aikakaus- tai aikakauslehtien toimittaminen, lukuun ottamatta tilaussopimusta; .9 joka on tehty julkisessa huutokaupassa; ..10 majoituksen tarjoaminen muuhun kuin asumistarkoitukseen, tavarankuljetus, autonvuokraus, ateriapalvelut, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyvät palvelut, jos sopimuksessa määritellään palvelun tarjoamisen päivämäärä tai ajanjakso; .11 sellaisten alkoholijuomien tarjoaminen, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinavaihteluista, joihin elinkeinonharjoittaja ei voi vaikuttaa;
§ 7. Vieroituksen vaikutukset
- Myyjän on 14 päivän kuluessa siitä, kun se on vastaanottanut peruuttamisilmoituksen tavaran myyntiä koskevasta sopimuksesta, palautettava kuluttajalle kaikki kuluttajan suorittamat maksut, toimituskulut mukaan lukien, jotka vastaavat halvinta Myyjän tarjoamaa toimitustapaa. .1 Maksu on palautettava käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt. .2 Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan käyttäessään sähköistä palautuslomaketta, varat palautetaan valitulla menetelmällä ja kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille. .3 Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan tavaroita itse kuluttajalta, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saadun maksun palauttamisesta, kunnes hän on saanut tavarat takaisin tai kuluttaja on toimittanut todisteen palautuksesta, riippuen siitä, kumpi tapahtuma toteutuu ensin. .2 Myyjä voi tarjota kuluttajalle, että hän noutaa tavarat itse kuluttajalta. Jos Myyjä ei kuitenkaan ole tehnyt tällaista tarjousta, kuluttajan on palautettava tavara Myyjälle (tai Myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka noutaa sen) välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona hän on peruuttanut sopimuksen. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tavara palautetaan ennen sen voimassaolon päättymistä. Tavarat, jotka kuluttaja palauttaa, on lähetettävä Myyjän rekisteröityyn toimipaikkaan. .3 Kuluttaja on vastuussa tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu tavaran käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi. .4 Kuluttaja ei voi peruuttaa sopimusta, jos digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu toimitetaan vastineeksi hinnan maksamisesta ja jos digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun sopimuksenvastaisuus on merkityksetön. .5 Myyjä voi pyytää palauttamaan aineellisen välineen, jolla se on toimittanut digitaalisen sisällön, 14 päivän kuluessa siitä, kun se on vastaanottanut kuluttajan peruuttamisilmoituksen. Kuluttajan on palautettava tallennusväline välittömästi ja Myyjän kustannuksella. .6 Myyjä on velvollinen palauttamaan hinnan vain siltä osin kuin se vastaa sellaista digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua, joka ei ole sopimuksen mukainen, ja sellaista digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua, jonka toimitusvelvollisuus on poistunut sopimuksen peruuttamisen seurauksena.
§ 8. Valitus
- Tavaroissa olevasta viasta tai siitä, että tavarat eivät vastaa tehtyä etämyyntisopimusta, voidaan tehdä valitus: .2 kirjallisesti Myyjän rekisteröityyn toimipaikkaan tai sähköpostitse osoitteeseen info@voltnation.fi. .2 Valituksessa on mainittava vika, joka Ostajan mielestä Tavaroissa on, esitettävä vaatimukset Myyjää kohtaan ja - jos mahdollista - dokumentoitava kyseinen vika ja esitettävä todiste Tavaroiden ostamisesta Verkkokaupasta. Myyjän on vastattava reklamaatioon 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Jos Myyjä ei vastaa edellä mainitussa määräajassa, katsotaan, että Myyjä on hyväksynyt valituksen. Myyjän on lähetettävä vastaus reklamaatioon Ostajalle kirjallisesti tai pysyvällä välineellä. .3 Sähköisessä valituslomakkeessa ilmoitetaan sähköisen valituksen eri vaiheissa ne toimenpiteet, joihin ostajan on ryhdyttävä valituksen tekemistä varten, mukaan lukien tapa, jolla valituksen kohteena olevat tavarat toimitetaan myyjälle. .4 Jos Myyjä pitää valitusta perusteltuna: Myyjä vastaa tavaran vaihto- tai korjauskustannuksista, mukaan lukien valitukseen liittyvät kuljetuskustannukset. .5 Myyjä on vastuussa kuluttajalle sekä yksityisyrittäjälle siitä, että tavara ei ole etämyyntisopimuksen mukainen, kuluttajan oikeuksista 30.5.2014 annetusta laista johtuvien periaatteiden mukaisesti. .1 Myyjä on vastuussa siitä, että tavara ei ole etämyyntisopimuksen mukainen toimitushetkellä ja että se on tullut ilmi kahden vuoden kuluessa toimitushetkestä, ellei tavaran säilyvyysaika ole Myyjän ilmoituksen mukaan pidempi. .2 Myyjän on korjattava tai vaihdettava tavarat 14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta. Myyjä vastaa korjaus- tai vaihtokustannuksista, mukaan lukien erityisesti posti-, kuljetus-, työ- ja materiaalikustannukset. .3 Kuluttajan on annettava korjattavat tai vaihdettavat tavarat Myyjän käyttöön. Myyjä noutaa tavarat omalla kustannuksellaan. .6 Myyjä on velvollinen toimittamaan Tavarat virheettömänä ja on vastuussa Yrittäjälle ostettujen Tavaroiden virheistä siviililain mukaisesti. .7 Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittaminen kuluttajalle tai yksittäiselle yrittäjälle tapahtuu kuluttajan oikeuksista 30.5.2014 annetusta laista johtuvien sääntöjen mukaisesti. .1 Digitaalinen sisältö katsotaan toimitetuksi, kun Digitaalinen sisältö tai keino, joka mahdollistaa pääsyn Digitaaliseen sisältöön tai Digitaalisen sisällön lataamisen, on asetettu kuluttajan tai kuluttajan itsenäisesti tähän tarkoitukseen valitseman fyysisen tai virtuaalisen laitteen saataville tai kun kuluttaja tai tällainen laite on käyttänyt sitä. .2 Digitaalinen sisältö katsotaan toimitetuksi, kun kuluttaja tai kuluttajan tähän tarkoitukseen itsenäisesti valitsema fyysinen tai virtuaalinen laite on käyttänyt sitä. .3 Myyjän on saatettava digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu sopimuksen mukaiseksi 21 päivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on ilmoittanut myyjälle sopimuksenvastaisuudesta, ja ilman kohtuutonta haittaa kuluttajalle, ottaen huomioon niiden luonne ja käyttötarkoitus. Myyjä vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun saattamisesta sopimuksen mukaiseksi.
§ 9. Mielipiteet
- Tilauksen käsittelyä tai tuotetta koskevan mielipiteen voi esittää verkkokaupassa käynnin aikana klikkaamalla tuotteen vieressä olevaa käyttöliittymää tai sähköpostissa olevaa linkkiä. Mielipiteen esittäminen on vapaaehtoista ja maksutonta. Asiakas voi antaa vain yhden arvion per tilaus. .2 Arvosteluissa asiakas voi antaa tähtiluokituksen 1-5 ja lisätä sanallisen kommentin, jonka pituus on rajoitettu 65535 merkkiin. .3 Arviot tallennetaan ja näytetään julkisesti verkkokaupan verkkosivustolla sekä verkkosivustoilla https://zaufaneopinie.idosell.com ja https://trustedreviews.idosell.com. .4 Myyjä tarkistaa mielipiteet käyttämällä sähköpostiosoitetta, jota käytettiin kyseisten tavaroiden ostoprosessin aikana. Mielipide, jonka on antanut henkilö, joka käyttää ostoprosessissa käytettyä sähköpostiosoitetta, merkitään Verkkokaupan verkkosivustolla merkinnällä "mielipide vahvistettu ostamalla". Kaikki muut lausunnot merkitään merkinnällä "lausunto, jota ei ole vahvistettu ostamalla". .5 Myyjä voi julkaista kyseisiä tavaroita koskevia mielipiteitä muista Verkkokaupoistaan. .6 Myyjä ei saa muuttaa mielipiteitä niiden sisällön tai myönnettyjen tähtien osalta. .7 Ostaja on yksin ja itsenäisesti vastuussa mielipiteestä. Myyjä pidättää oikeuden poistaa verkkomielipiteen lain ja näiden käyttöehtojen mukaisesti. .8 Totuudenvastaisten, harhaanjohtavien, mauttomien, aggressiivisten, loukkaavien tai ilmeisen moraalittomien tietojen lähettäminen on kielletty. Ei myöskään ole hyväksyttävää ladata sisältöä, joka on lainvastaista, loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia tai on epäreilua kilpailua. .9 Asiakas sitoutuu pidättäytymään sellaisen sisällön lähettämisestä, joka sisältää linkkejä ulkoisille verkkosivustoille, jotka ovat luonteeltaan myynninedistämis- tai mainosluonteisia tai jotka sisältävät kolmansien osapuolten henkilötietoja. .10 Asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä arvostelun sisältö voidaan piilottaa muilta Kaupan käyttäjiltä, mutta annettu tähtiluokitus lasketaan mukaan Kaupan ja Tavaroiden kokonaisarvosteluun.
§ 10. Immateriaalioikeudet
- Asiakas vakuuttaa, ettei hänellä ole mitään oikeuksia, mukaan lukien tekijänoikeudet tai lähioikeudet hänen lähettämiinsä arvioihin ja lausuntoihin, lukuun ottamatta oikeutta käyttää verkkokauppaa käyttöehdoissa määritellyllä tavalla. Asiakkaalla ei ole oikeutta sisällön tallentamiseen, jäljentämiseen, saataville asettamiseen, julkistamiseen tai levittämiseen, ellei tällainen oikeus johdu lain tai käyttöehtojen määräyksistä. .2 Asiakkaalla ei ole oikeutta puuttua millään tavoin sisältöön, erityisesti ei ole oikeutta puuttua Internet-kaupan sisältöön, rakenteeseen, muotoon, grafiikkaan, toimintamekanismiin tai muihin elementteihin. .3 Asettamalla verkkokauppaan mielipiteitä, jotka ovat tekijänoikeudesta ja lähioikeuksista 4.2.1994 annetussa laissa tarkoitettuja teoksia, Asiakas myöntää Myyjälle ajallisesti ja alueellisesti rajoittamattoman, ei-yksinomaisen ja vastikkeettoman lisenssin näiden teosten käyttämiseen Myyjän toimesta sekä oikeuden myöntää alilisenssin, johon sisältyy teoksen saattaminen yleisön saataville siten, että se on kaikkien saatavilla yksilöllisesti valitsemassaan paikassa ja valitsemanaan ajankohtana (Internet). Lisenssi myönnetään kaikille sen myöntämishetkellä tiedossa oleville käyttöaloille, erityisesti seuraaville käyttöaloille: .1 teoksen tallentamiseen ja monistamiseen millä tahansa tekniikalla - erityisesti painamalla, reprografialla, magneettitallenteella, digitaalisella tekniikalla, eli millä tahansa tekniikalla millä tahansa välineellä, ja .2 teoksen monistamiseen millä tahansa tekniikalla millä tahansa välineellä. minkä tahansa tekniikan käyttäminen millä tahansa audiovisuaalisella tai visuaalisella välineellä, erityisesti audiovisuaalisilla levyillä, CD-levyillä, tietokonelevyillä, multimediaverkossa, mukaan lukien Internet ja siihen liittyvät verkkopalvelut, sekä monistaminen, tallentaminen, käyttäminen Internetissä, mainostaminen, tallenteen monistaminen sähköisessä muodossa tietokoneen muistissa ja sisäisissä ja ulkoisissa verkoissa, ..2 koko teoksen tai sen osien tai sen osien käyttö - mahdollisuudella muuttaa niitä asianomaisen verkkovälineen luonteen vuoksi - kaikissa julkaisuissa, erityisesti verkkojulkaisuissa, digitaalisissa julkaisuissa, uutiskirjeissä ja tiedotteissa, yksin tai yhdistettynä muihin teoksiin tai niiden osiin; käyttö kokonaan tai osittain myynninedistämis- ja mainostarkoituksiin, erityisesti audiovisuaalisen, ääni- ja mediamainonnan muodossa. .3 kaupankäynti alkuperäiskappaleella tai kappaleilla, joihin teos on kiinnitetty - alkuperäiskappaleen tai kappaleiden markkinointi, lainaaminen, vuokraaminen, .4 teoksen levittäminen muulla kuin edellä mainitulla tavalla - julkinen esittäminen, näyttäminen, esillä pitäminen, jäljentäminen, lähettäminen ja uudelleen lähettäminen sekä teoksen saattaminen yleisön saataville siten, että teos on kaikkien saatavilla heidän valitsemassaan paikassa ja valitsemanaan ajankohtana, .5 teosten käyttäminen myynninedistämis- ja markkinointitarkoituksiin; .4 Asiakkaan tekemä tilin tai lausuntojen poistaminen 9 §:n 8 kohdan mukaisesti ei vaikuta edellä mainitun lisenssin voimassaoloon.
§ 11. Tilausmallin myyntisäännöt
-
Myyjä voi tarjota ostajalle sähköisen palvelun tilauksen muodossa. .2 Tilauksen käyttö mahdollistaa valittujen tavaroiden syklisen toimittamisen Asiakkaan ilmoittamin väliajoin ilman, että uusia tilauksia tarvitsee tehdä ennen kuin tilaus on päättynyt. Tilauksen maksaminen tapahtuu yksinomaan Syklisen maksun mekanismia käyttäen ja vain yhdellä kortilla. .3 Kortin poistaminen tilauksesta päättää tilauksen. .4 Syklisiä maksuja koskevat maksutapahtumat käsitellään vain, jos kortinhaltija on rekisteröitynyt etukäteen operaattorille (tai sille taholle, jonka kautta operaattori käsittelee maksutapahtumia). Rekisteröinnin tarkoituksena on todentaa, että syklisen maksun tilannut asiakas on veloitettavan kortin laillinen haltija. Ennen kuin kortti rekisteröidään tapahtumasivustolle, asiakkaan on annettava suostumuksensa säännölliseen veloitukseen käynnistämällä Syklinen maksu -palvelu. Suostumus tallennetaan Operaattorin palveluun. .5 Ostaja luo Tilauksen valitsemalla tämän ostomuodon sähköisessä tilauslomakkeessa. Vahvistus Tilauksen luomisesta lähetetään välittömästi Ostajan ensimmäisen Tilaustilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. .6 Asiakas hallinnoi Tilausta tilin kautta käytettävissä olevien vaihtoehtojen mukaisesti. .7 Tilaus on voimassa toistaiseksi. .8 Asiakas voi irtisanoa Tilauksen milloin tahansa. Asiakkaan tekemä tilauksen irtisanominen on yhtä kuin toistuvien maksujen myöhempien veloitusten suostumuksen peruuttaminen. Tässä tilanteessa uutta tilaustilausta ei enää luoda. Jos tilaus irtisanotaan kohdassa 11 tarkoitetussa sähköpostiviestissä ilmoitetun päivämäärän jälkeen, nykyinen tilaustilaus käsitellään viimeisenä.
a). Tilaus irtisanotaan, kun Ostaja valitsee kyseisen Tilauksen asetuksista vaihtoehdon "Tilauksen irtisanominen", joka on käytettävissä sen jälkeen, kun Asiakas on kirjautunut sisään tililtään. b). Ostaja voi irtisanoa Tilauksen myös lähettämällä sähköpostia myymälän henkilökunnalle osoitteeseen info@voltnation.fi. .2 Myyjällä on oikeus irtisanoa Tilaus, mistä se ilmoittaa Ostajalle sähköpostitse tai puhelinyhteydenotolla vähintään 7 päivää etukäteen. Tässä tilanteessa kortilla olevia varoja ei peruuteta eikä uusia Tilaustilauksia luoda. .3 Myyjällä on oikeus muuttaa tavaroiden hintoja Tilauksen aikana, mistä ostajalle ilmoitetaan kohdassa tarkoitetussa sähköpostiviestinnässä. .4 Myyjä lähettää Ostajalle sähköpostiviestin Tilaustilauksen luomisesta, jossa ilmoitetaan tilauksen kohde, määrä, hinta (mukaan lukien hinnanmuutos, jos se on tapahtunut), toteuttamispäivä ja päivämäärä, jolloin varat on tarkoitus nostaa kortilta - viimeistään kolme päivää ennen varojen nostamista kortilta. Lisäksi Myyjä ilmoittaa Ostajalle mahdollisuudesta irtisanoa Tilaus liittämällä siihen linkin, joka johtaa asetuksiin, jotka mahdollistavat tietyn Tilauksen irtisanomisen Asiakastilin tasolta, sekä päivämäärän, johon asti tämä on voimassa. Jos Tilaus irtisanotaan sähköpostiviestissä ilmoitetun päivämäärän jälkeen, irtisanominen tulee voimaan myöhemmissä Tilaustilauksissa. Tämä tarkoittaa sitä, että Tilaus päättyy, mutta nykyinen Tilaustilaus on viimeinen, joka täytetään. .5 Jos kortin veloitusyritys epäonnistuu, asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostitse, että maksua ei voida periä. Mahdollisia syitä siihen, että maksua ei voida veloittaa, ovat: kortilla ei ole varoja, kortin voimassaoloaika on päättynyt tai teknisiä ongelmia. .6 Jos tilaukseen liittyvän kortin voimassaolo päättyy tai jos maksutoimeksiantoa ei voida hyväksyä muista syistä, tilaus päättyy. .7 Tilaustilaus täytetään vasta, kun kortin veloitus on onnistunut. .8 Tilauksen irtisanominen johtaa tavaroiden myyntisopimuksen välittömään päättymiseen.
§ 12.Loppusäännökset
- Nämä käyttöehdot ovat voimassa 2022.09.01. .2 Jos toimivaltaisen viranomaisen tai tuomioistuimen päätöksellä muutetaan tai mitätöidään jokin näiden käyttöehtojen määräyksistä, näiden käyttöehtojen muut määräykset pysyvät täysin voimassa ja sitovat Myyjää ja Asiakasta. .3 Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä käyttöehtoja. Kaikki ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää tehdyt sopimukset pannaan täytäntöön sopimuksen tekopäivänä voimassa olleiden ehtojen perusteella. .4 Näihin ehtoihin liittyvien riitojen ratkaisemiseen sovelletaan Puolan lakia. Nämä riidat ratkaisee paikallisesti toimivaltainen yleinen tuomioistuin. Asiakas, joka on kuluttaja, voi käyttää myös tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia. Kaikki tiedot valitusten ja vaateiden käsittelystä tuomioistuinten ulkopuolella löytyvät kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilta osoitteesta www.uokik.gov.pl. Samalla haluamme ilmoittaa, että mainitut menettelyt ovat luonteeltaan vapaaehtoisia, ja molempien osapuolten on suostuttava niihin. .5 Euroopan parlamentin ja neuvoston 21. toukokuuta 2013 antaman asetuksen (EU) N:o 524/2013 perusteella haluamme ilmoittaa, että kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisiä verkkovälitteisiä riitojenratkaisumenettelyjä varten EU:n tasolla (ODR-foorumi) on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-foorumi on keskitetty verkkosivusto kuluttajille ja elinkeinonharjoittajille, jotka hakevat tuomioistuinten ulkopuolista ratkaisua riitaan, joka koskee verkkokauppa- tai palvelusopimuksesta johtuvia sopimusvelvoitteita.
§ 13.Liite 1 - Peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevat tiedot
- Sinulla on kuluttajana ja yksityisyrittäjänä peruuttamisoikeus seuraavin edellytyksin: Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa ilman perusteluja. Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua: .1 myyntisopimuksen osalta päivästä, jona otat tavarat haltuusi tai jona kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka olet ilmoittanut, ottaa tavarat haltuunsa; .2 sopimuksen osalta, joka koskee useiden erikseen toimitettavien tavaroiden omistusoikeuden siirtoa, päivästä, jona otat viimeisen tavaran haltuusi tai jona kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka olet ilmoittanut, ottaa viimeisen tavaran haltuunsa; .3 kun on kyse sopimuksesta, jossa määrätään erissä tai osissa toimitettavien tavaroiden omistusoikeuden siirtymisestä, siitä päivästä alkaen, jona te saatte haltuunne viimeisen erän tai osan tai jona kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka te olette ilmoittanut, saa haltuunsa viimeisen erän tai osan; .4 kun kyseessä ovat sopimukset, jotka koskevat tavaroiden säännöllistä toimittamista määräajaksi, siitä päivästä, jona otat ensimmäisen tavaran haltuusi tai jona kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja ja jonka olet ilmoittanut, ottaa ensimmäisen tavaran haltuunsa; .5 kun kyseessä ovat sopimukset, jotka koskevat palvelujen tai digitaalisen sisällön toimittamista, jota ei toimiteta aineellisella tietovälineellä, siitä päivästä, jona sopimus on tehty.
- Peruuttamisoikeuden käyttäminen edellyttää, että ilmoitat siitä meille, ts: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, puh. +48612001170, info@voltnation.fi, päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esimerkiksi postitse, faksilla tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä). .3 Voit käyttää peruuttamislomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollinen. .4 Voit myös täyttää sähköisen palautuslomakkeen, joka on saatavilla verkkokaupan verkkosivuilla osoitteessa https://voltnation.fi/returns-open.php. Jos käytät tätä vaihtoehtoa, lähetämme sinulle viipymättä pysyvällä välineellä vahvistuksen peruutusilmoituksesi vastaanottamisesta. .5 Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että lähetät peruuttamisoikeutesi käyttämistä koskevan viestisi ennen peruuttamisajan päättymistä. .6 Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamasi maksut, mukaan lukien tavaroiden toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut muun toimitustavan kuin edullisimman tarjoamamme vakiotoimitustyypin), viipymättä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona meille on ilmoitettu päätöksestäsi käyttää peruuttamisoikeuttasi tästä sopimuksesta. Palautamme maksun käyttäen samaa maksuvälinettä, jota käytit alkuperäisessä kaupassa, ellet ole nimenomaisesti sopinut toisin. .7 Jos kyseessä ovat sopimukset, joihin sisältyy tavaroiden omistusoikeuden siirto ja joissa emme ole tarjoutuneet noutamaan tavaroita peruuttamistapauksessa, pidättäytymme maksamasta takaisinmaksua, kunnes olemme vastaanottaneet tavarat tai kunnes olet toimittanut meille todisteen niiden palauttamisesta, riippuen siitä, kumpi tapahtumista tapahtuu ensin. .8 Palauta palautettu tavara osoitteeseen: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, välittömästi ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona olet ilmoittanut meille sopimuksen peruuttamisesta. Määräaikaa noudatetaan, jos lähetät tuotteen takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Sinun on vastattava tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. .9 Tavaroiden painosta ja mitoista johtuen tavaran palauttamisesta voi peruuttamistapauksessa aiheutua tavanomaista postimaksua korkeammat kustannukset. Jos haluat käyttää kuriiripalvelua, voi olla tarpeen lähettää paketti kuormalavalla, mikä on kalliimpaa kuin normaali postitoimitus.